FOLLOW+
Diary In The Line
Sunday 17 March 2013For those who keep on asking

Assalamualaikum
Hello guys! What's up? :))
First of all, this post is all about why anne prefer to wear contact lens than glasses. Ok, bila first time pakai spect, power cuma 200 je for both side. Time tu, baru standard 5. Tapi, every year anne tukar spect sbb power increase. Then, bila dah masuk secondary school, form 4 mungkin, power dah makin teruk. Silau pun kuat. So, doctor suggest kan pakai lens. Anne punya lens bukan yg ready made tu, but kne tempah dulu sbb power tinggi and then ada silau. Mula2 tu, pakai lens yg colourless dulu. Alhamdulillah, start pakai lens, rabun dah tak makin bertambah pun. Dekat setahun. Maintain je power. Lepas tu, adalah aunty anne pesan suruh try byk kn makan buah-buahan mcm carrot, berries sbb baik utk mata. So anne pun buat. Alhamdulillah, power anne reduced for about 200. Tapi, ada beberapa masalah bila pakai colourless, bila kita mengantok kita lupa tau kita pakai lens ke tidak,bila pandang cermin pun kita x perasan yg lens x bukak lg. Lepas tu kalau nak cuci lens tu, kita x nampak dia tau, yela mata dah rabun lepas tu benda tu kecil dan colourless, lagi2 klu lens tu terjatuh, mmg susah gilaaa nak cari dgn mata yg rabun tggi ni. So thats y anne prefer pakai lens color. Senang nak nampak. And on more thing, y anne choose lens with big diameter? Becoz anak mata anne ni besar sikit, jadi bila pakai lens yg kecik n color tu, dia ggu eye sight anne tau. So sbb tu laa kne tempah yg diameter besar. Ok, thats all for now. Thank you for reading this entry :))


Diary

“You have to, take a deep breath and allow the music to flow through you. Revel in it, allow yourself to awe. When you play allow the music to break your heart with its beauty.”

Post About


Owner
♥ Assalamualaikum ♥
♥ Anne Julia ♥ 21 ♥ Sungai Besar, Selangor ♥
♥ Geneticist ♥ 2nd year degree student ♥ UKM,Bangi ♥


♪♪ My Lullaby ♪♪
Hari demi hari telah ku lewati
Tak pernah aku bersamamu lagi
Tak pernah aku menduga
Kau akan pergi tinggalkan aku

Jauh kau pergi tinggalkan diriku
Sepi hati ini membunuhku
Ku coba untuk cari penggantimu
Namun tak ada yang sepertimu
Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri

Ooh jauh kau pergi tinggalkan diriku
Sepi hati ini membunuhku
Ku coba untuk cari penggantimu
Namun tak ada yang sepertimu

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri

(rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku)

Ooh rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri

Live Traffic Feed