FOLLOW+
Diary In The Line
Wednesday 30 October 2013Flying fox yawww LEAVE NOTES (0)

Assalamualaikum, peace upon you.

Semalam i call u, u tak answer, u kata u kluar pegi dinner, blablabla~ Okay, sebenarnya nak citer pasal semalam. Tetiba teringat lagu kantoi Zee Avi, tu tersyasyul tu. kikiki >.<
Semalam (again), anne pegi pesta konvo di UPM untuk pegi lunch. Hamboih, rajin sangatkan sampai lunch pun pegi UPM. Hahaha. Alaaa, sebenarnya UPM tu dgn UKM tak jauh pun. Tak sampai 30min pun dah sampai. Anyway, ni semua idea lin. Dia beria sangat nak pegi sana. Dia nak g usha mamat engsem kat UPM, so dia ajak anne g lunch sana. Lagipun tgh ade pesta konvo kat sana, so boley ronda2 sambil cuci-cuci mata. Hahaha. Masa otw pegi UPM tu, anne teringat kat Nisa' kwn anne yg study dekat UPM. Dah lama tak date dengan dia. So anne pun call dia ajak g lunch sekali. Mula-mula tu dia xnak sebab segan katanya. Anne dah pujuk-pujuk, dia pun ikutlah. Sampai je kat sana, terus amek dia kat kolej kediaman dia, lepas tu kitaorang pun menapak la ke bukit ekspo tempat pesta konvo UPM tu. Meriah gila anne tengok! Beza sangat dari pesta konvo UKM. Tempat makan dia pergh memang banyak sangat pilihan. Kalau UKM punya x payah cakaplah, nak pilih tempat makan pun macam tak boley nak pilih dah sebab terhad sangat. So tak perlulah kan anne nak kutuk lebih-lebih, universiti aku jugak tu kann.. hahaha. Nak dipendekkan citer, anne, lin & nisa pegi lah makan. Anne dgn lin makan nasi ayam, nisa makan char kuey tiaw. Okay, nasi ayam dia memang meletop. Hahaha. Kenapa? sebab nama nasi ayam tu "nasi ayam meletop". kahkahkah. Memang sedaplah, ayam pun besar, so puas hati lah makan kat situ. Char kuey tiaw dia nampak sedap, udang pun besar-besar dan banyak jugak lah. Harga, dua-dua pun RM5. Standard lah kan. 
Next, jalan-jalan dekat ekspo. Macam biasa, ada orang jual tudung, baju, selendang, aidijuma, baju lagi, kain, jubah, buku, tudung lagi, dan etc. Malas nak explain yg ni sebab dah biasa sangat, lebih kurang pasar malam je. Huhuhu
Okay, now baru anne nak citer yg related dgn tajuk entri anne kali ni. Tadi tu mukadimah je. Panjang sgt ek? wakakaka. Yang menariknya dekat pesta konvo UPM ni, ada game lasak dekat sana. Ada High rope, Low rope, Flying fox and kayak canoe. Menarikkan? memang pun. Masa anne tengok, exxcited sangat nak buat sebab tak pernah try. Tapi masa anne pegi tu tengah panas terik so anne amek pakej high rope, low rope and flying fox je, so RM10 je kena bayar. Murahkan? rugilah kalau tak try. Yang naik benda tu anne dgn lin je. Nisa' tak nak pun sebab dia gayat. Nak dijadikan citer, anne pakai flat shoes je, so pinjamlah dorang punya sport shoes. Okay, perkara penting sebelum buat aktiviti ni adalah :
a.)helmet kena pakai (wajib) dan 
b)sepatutnya ada glove(sarung tangan) untuk pakai sebab bila bergayut tangan tak sakit
c)kasut nak pakai ke tak ikut suka hati dan safety line pastikan ketat dan beringat-ingat semasa berjalan kat atas tali.
d)carabiners atau snap link(yang ini aku tak perasaan la..tapi sepatutnya ada)
e)figure 8 desender(digunakan untuk ikat anda ke tali-tali)
f)pasang half harness pada badan

Okay, dah ade semua tadi tu kan, so now dah boley start game dah. Mula-mula, anne kena panjat pokok. Ehh silap, panjat tangga. 
Nampak cam senang kan? Tak. Seriously tak. Susah gila nak panjat! anne dah la pakai jeans. Anne baru naik separuh dah give up dah. Rasa nak turun balik. Sampai je kat atas tu tangan terketar-ketar. Tetiba anne rasa cuak. Tapi anne diam je lagi, taknak tunjuk yang anne takut. Malulah dekat akak-akak and abg-abg yg jaga tempat tu. Wuwuwuw.  Next, kena jalan atas tali. High rope ke low rope ntah. anne pon tak tau.


yang kat sini anne dah start nak nangis dah. satu badan anne mengigil! Takut gila weh!! anne cakap nak turun, tapi abg tu cakap alaaa bukannya jauh, jalan je slow-slow. so anne pun meneruskanlah perjalanan.  
Nah, yg ni lagi gila, pegang satu tali tu je lepas tu jalan mengereng. dekat setengah jam anne kat situ tak gerak-gerak. Abg yg jaga kat hujung tu pulak sibuk suh anne terjun, dia kata dia nak selamatkan. Masalahnya anne nak terjun pun anne takut, karang kepala terhempas pulak macam mana? Tak pepasal masuk icu. Abg yg nak selamatkan anne tu pun satu, badan kecik sangat, manalah anne nak percaya kat dia. Mengalir jugaklah air mata anne kat situ.. tapi anne tadelah meraung ke apa. malulah dah besar. Anne selawat banyak-banyak, mengucap banyak-banyak kali. Anne kuatkan diri, anne jalan slow-slow. 

Alhamdulillah, anne selamat jugak sampai ke flatform akhirnya. Akak tu suruh anne rehat dulu sebelum buat flying fox pulak lepas tu. Anne cakap dgn akak tu, anne nak turun, tak jadilah flying fox. Akak tu tak bagi, dia kata mana boley turun, kalau nak turun kena ikut flying fox tu. Huwaaaa... nak taknak kena teruskan jugak. Sobs sobs
Nampak tak betapa takutnya anne dekat situ? Seram gila! Tuhan saja yg tau betapa takutnya anne masa tu. Wuwuwuwuwu.

Finally, anne berjaya jugak mendarat! Syukur alhamdulillah! Inilah pengalaman pertama dan terakhir anne naik benda-benda ni semua. Lepas ni memang taknak dah naik. Anne baru sedar yang anne ni gayat rupanya. So lepas ni kena lah sedar diri, jgn buat sesuatu diluar kemampuan diri. Wuwuwuwu. Tapi akak-akak and abg-abg kat situ memang baik. Dorang semua tepuk tangan bila anne dah berjaya. Rasa terharu pulak bila dorang kata tahniah & suruh anne try lagi. Thanks korang :')

Diary

“You have to, take a deep breath and allow the music to flow through you. Revel in it, allow yourself to awe. When you play allow the music to break your heart with its beauty.”

Post About


Owner
♥ Assalamualaikum ♥
♥ Anne Julia ♥ 21 ♥ Sungai Besar, Selangor ♥
♥ Geneticist ♥ 2nd year degree student ♥ UKM,Bangi ♥


♪♪ My Lullaby ♪♪
Hari demi hari telah ku lewati
Tak pernah aku bersamamu lagi
Tak pernah aku menduga
Kau akan pergi tinggalkan aku

Jauh kau pergi tinggalkan diriku
Sepi hati ini membunuhku
Ku coba untuk cari penggantimu
Namun tak ada yang sepertimu
Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri

Ooh jauh kau pergi tinggalkan diriku
Sepi hati ini membunuhku
Ku coba untuk cari penggantimu
Namun tak ada yang sepertimu

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri

(rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku)

Ooh rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri

Live Traffic Feed