FOLLOW+
Diary In The Line
Saturday 28 February 2015Candy LEAVE NOTES (0)

Assalamualaikum semua :)

Sejak dah installed apps blogger ni kat phone, makin rajin pulak i nak post. So macam biasa, before tido otak i akan mula berfikir panjang and sooo many story start to come up and i pun ringan jari lah nak menaip kat sini.

So, candy. Ada orang panggil dia gula2, jajan, sweets and etc. But for my brother who likes candy soo much, time kecik2 dulu dia panggil candy ni didi.

Waktu i kecil, neighbour i tu org cina. Rumah sebelah ada aunty, uncle, abg min cheng, kak meng meng and nenek. I'm very close to  uncle sebab every morning dia akan bawa i naik moto dia, duduk dibakul moto depan and pegi makan roti canai. Org semua ingat i ni anak dia so org pun akan cubit2 pipi i and started to *chongchengchongcheng* cakap mandarin/kantonis dekat i. I ni kuat sengih orgnya, so i pun sengih jela sebab langsung x paham. Huhuhu

Aunty pulak rapat dengan my brother, aunty suka bagi candy dekat dia. Almost everyday dia akan dapat candy yg best2 dari aunty and dia akan ngap semuanya before i dapat tau, which means my brother tu memang kedekut lah sebab dia takut i ambil candy dia. Hahaha.

One day, aunty datang rumah i sebab nak visit my mom yg sedang preggy. So my brother ni macam biasalah standby duduk baik2 sebelah aunty nak tunggu candy, tapi hari tu aunty xde candy so aunty bagi dia duit syiling Rm1 yg lama and warna emas tu pada dia. Time tu umur dia around 2years old. Masa i nampak dia dapat duit, i pun try nak rebut ambil duit dia. But then adik i ingat itu candy so dia terus masuk mulut and telan. Punyalah i terkejut, i pun jerit panggil ibu tapi aunty yg datang dekat sebab dia still belum keluar dari rumah i, and dia pun terkejut sebab adik i telan syiling yg dia bagi tu. Aunty pun tepuk2 belakang my brother, sambil tu my brother dah sampai terbeliak mata sebab tercekik. I pun apa lagi, i pun menangislah sebab takut sangat tengok and finally terkeluar jugaklah seketul duit syiling tu dari mulut dia.

Sejak haritu aunty x pernah bagi candy dekat kitaorg lagi sebab dia tau kami dua beradik ni pelahap. Kahkahkah

Diary

“You have to, take a deep breath and allow the music to flow through you. Revel in it, allow yourself to awe. When you play allow the music to break your heart with its beauty.”

Post About


Owner
♥ Assalamualaikum ♥
♥ Anne Julia ♥ 21 ♥ Sungai Besar, Selangor ♥
♥ Geneticist ♥ 2nd year degree student ♥ UKM,Bangi ♥


♪♪ My Lullaby ♪♪
Hari demi hari telah ku lewati
Tak pernah aku bersamamu lagi
Tak pernah aku menduga
Kau akan pergi tinggalkan aku

Jauh kau pergi tinggalkan diriku
Sepi hati ini membunuhku
Ku coba untuk cari penggantimu
Namun tak ada yang sepertimu
Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri

Ooh jauh kau pergi tinggalkan diriku
Sepi hati ini membunuhku
Ku coba untuk cari penggantimu
Namun tak ada yang sepertimu

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri

(rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku)

Ooh rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri

Live Traffic Feed