FOLLOW+
Diary In The Line
Sunday 5 January 2014Terkenang :) LEAVE NOTES (0)


Assalamualaikum semua :)
Teringat lagi anne masa study dekat kms dulu, hampir setiap hari anne dgn kwn2 buat solat sunat dhuha. Selalunya around 10am - 1pm mesti akan ada gap. Masa tulah kitaorang buat solat dhuha ni. Masa sekolah dulu, jujur anne cakap, anne tak tau pun apa solat dhuha. Macam mana nak buat solat dhuha ni? Perlu ke buat? Dapat apa? Tapi alhamdulillah, lepas anne masuk matrik, anne dpt roomate yg baik, Sittul nama dia, and anne dpt satu kelas dgn aziemah, adik, atira, nasuha and syida. Dorang ni lah yg jd kwn2 anne, yg sama2 dgn anne buat solat dhuha. Aziemah, adik dgn sittul byk ajar anne psl agama. Dekat matrik jugaklah anne mula rajin baca al-quran hari2. Alhamdulillah, sampai skrg anne masih praktikkan amalan tu. Cuma anne dah jarang pegi masjid. Jarang dgr ceramah agama. Dulu dekat matrik selalu ada ceramah agama dan hampir setiap hari mesti anne duduk dalam masjid sbb dlm masjid lagi selesa nak study, nak solat, nak mengaji semua dalam tu je. Lepas tu tenang je rasa. Tapi bila dekat ukm ni, anne jarang sgt dpt buat benda2 ni semua. Anne bukan xpernah lgsg pegi masjid ukm tu. Pernah. Tapi setiap kali anne pegi, anne rasa macam sunyi, xde org pun nak bergaul dgn anne. Lepas tu, kalau ada aktiviti pun, dorg macam buat program tu khusus utk student fakulti pendidikan islam je. Jadi anne yg dari fakulti luar ni, rasa mcm terasing, nak join pun x selesa. Dorg xnak tegur ke bergaul ke. Anne tau muka anne tak familiar. Even anne berbaju kurung pun, tudung anne tak labuh macam dorg. Ermm.. Entah lah. Kata org hendak seribu daya, x nak seribu dalih. Tapi hakikatnya, faktor2 lain jugak memainkan peranan dlm hal2 mcm ni. Anne rindu sgt suasana dkt matrik. Lagi2 bila bulan ramadhan. Anne dpt join tadarus al-quran. alhamdulillah, anne dpt khatam alquran masa ramadhan tahun tu. Seronok sgt masa tu. Tiap hari lepas kelas pukul 5, terus mandi2, siap2 pegi tadarus. Lepas tu terus dpt berbuka puasa ramai2 dekat masjid. Dekat ukm, anne belum pernah lagi merasa semua ni :'(
So, secara ringkasnya, anne lebih seronok masa dekat matrik. Masa tu anne dgn dorg semua sama je. Tak ada nak beza2. Maksud anne, kitaorg berkawan tak kiralah kau kaya ke miskin ke, bodoh ke pandai ke, cantik ke hodoh ke, semua kita kawan. Tapi tak macam ukm, kebanyakkannya type yg "taken for granted". Sepanjang 3 tahun anne dekat ukm, macam2 org anne kenal. Kalau nak citer memang panjang. Maybe next post, anne akan citer kalau ada masa. So i think, thats all for now. Thankyou for reading :)


Diary

“You have to, take a deep breath and allow the music to flow through you. Revel in it, allow yourself to awe. When you play allow the music to break your heart with its beauty.”

Post About


Owner
♥ Assalamualaikum ♥
♥ Anne Julia ♥ 21 ♥ Sungai Besar, Selangor ♥
♥ Geneticist ♥ 2nd year degree student ♥ UKM,Bangi ♥


♪♪ My Lullaby ♪♪
Hari demi hari telah ku lewati
Tak pernah aku bersamamu lagi
Tak pernah aku menduga
Kau akan pergi tinggalkan aku

Jauh kau pergi tinggalkan diriku
Sepi hati ini membunuhku
Ku coba untuk cari penggantimu
Namun tak ada yang sepertimu
Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri

Ooh jauh kau pergi tinggalkan diriku
Sepi hati ini membunuhku
Ku coba untuk cari penggantimu
Namun tak ada yang sepertimu

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri

(rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku)

Ooh rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri

Live Traffic Feed